Mine sider

søndag 3. juli 2011

Sommermuffins!

Lenge siden sist nå. Jeg har vært mer eller mindre sengeliggende i 2 uker nå med magevondt og halsbetennelse. Og i morgen reiser jeg på ferie så all den bakingen jeg skulle gjøre før jeg dro på ferie ble ikke noe av. Forutenom noen muffins jeg og min niese Caroline (5 år) laget i går.

Hun laget prinsessemuffinser og jeg laget "voksenmuffins" som hun kalte dem.


Caroline er veldig flink til å lage muffins. Hun rørte sammen røra helt av seg selv og brukte iskremskjeen som om hun alltid har gjort det. Naturtalent!


Er de ikke søte? Muffinsene er laget med denne grunnoppskriften her. Vi puttet også oppi sjokoladebiter. Glasuren er jordbærmelis kjøpt på butikken og figurene er fra Dr. Oeteker.

Jeg laget bringebærmuffins med samme røre. Jeg dyttet et bringebær ned i hver form da muffinsene skulle stekes.

De er pyntet med ganash og et friskt bringebær. Dette er en utrolig god smakskombinasjon. Bringebær og sjokolade mener jeg...mmmmm!

Håper dere alle får en superfin sommerferie med masse sol og mye god mat.

Snakkes snart!

Caroline

5 kommentarer:

  1. Vilka fina muffins och hoppas du mår mycket bättre nu, ha en trevlig semester

    SvarSlett
  2. Vad härligt att få hjälp i köket. :-) Ni gjorde väldigt fina muffins. Goda ser de också ut att vara!

    SvarSlett
  3. Takk Linda og Erika! Håper dere får en fin sommer!

    SvarSlett
  4. 2xIna har startet www.matbloggsentralen.blogspot.com
    Har du lyst at din blogg skal være med, legg igjen en kommentar på bloggen!
    Velkommen!

    SvarSlett
  5. Så flott! Jeg er med og har lagt igjen en kommentar inne på bloggen deres!

    SvarSlett