Mine sider

lørdag 28. april 2012

Peanutt-Fudge Brownies

For noen dager ble jeg trukket ut til å prøve ut Møllerens Brownies Peanutt-Fudge Kakemix etter et jeg sendte inn en sms til Møllerens Ukens produkt. Jippi! Jeg elsker jo alt som har med kake, peanøtter og fudge i seg så jeg var veldig spent på om Møllerens kakemix ville komme på høyde med min favoritt brownie, verdens beste brownie. Jeg må bare spesifisere om at jeg ikke har blitt sponset på noe vis. Jeg anmelder denne kakemixen av egen interesse. 


Dette trenger du:
En pakke Møllerens kakemix
1 dl vann
100 gr smeltet smør/margarin


Dette gjør du (teksten er lånt fra boksen):

Sett ovnen på 175 °C.


Tøm kakeblandingen i en bolle, tilsett 1 dl vann og 100g smeltet margarin/smør*. 



Rør godt sammen til massen begynner å bli seig. 


Fordel røren jevnt i en liten langpanne (ca. 20 x 30 ca) som du enten har smurt godt eller lagt bakepapir i. Bruk en slikkepott, som du dypper i vann, eller en varm kniv for å fordele røren godt ut i langpannen.

Strø posen med sjokolade- og fudgebiter og posen med peanøtter jevnt over kaken. Stek kaken midt i ovnen i ca. 20 min. Kaken må ikke stekes for lenge, da blir den hard. 


Avkjøl på rist. Når kaken er helt kald skjærer du den i fine serveringsstykker.
* Du kan også bruke flytende margarin, men da vil ikke kaken bli like seig.
Dom: I boksen fant jeg en pose med kakemix, en pose med sjokolade- og fudgemix & en pose med salte peanøtter. 




Jeg var imponert over hvor mye sjokolade, fudge og peanøtter posene inneholdt.
Selve kakemixen var lett å blande sammen. Alt som trengtes var en bolle og en stor skje. Jeg fulgte alle stegene som sto på pakken til punkt og prikke. Enklere kakebaking får du ikke.

Brownien var klissete og syndig. Den var nesten litt for klissete slik at man ikke kan spise den uten en skje. Men det er nok det eneste minuset fra min side. At den var så klissete kan være noe med ovnen min, så den kan bli helt fin om du baker den. Dette er en god brownie som er god i smak og enkel å lage og jeg kan absolutt anbefale den. Den ble borte på et blunk!


Men jeg synes fortsatt at verdens beste brownies er den beste brownie i verden.
Ha en super dag!
Klæm Caroline

6 kommentarer:

  1. Har bakt den mange ganger, den blir ikke så seig da. men kanskje jeg stekte den litt mer ;-)
    Mvh. Bente Christin Ovesen

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg tror nok at det var ovnen min som trengte mer varme eller lenger tid. Men den var jo god allikevel. Liker klissete kaker!

      Slett
  2. nam nam. Den kommer høyt opp for å være bakemix den der! Fine bilder!!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk takk Tora! Jeg synes faktisk at Møllerens sine bakemixer er bra. Foretrekker å lage kaker fra bunnen av, men om man vil gjøre det enkelt er Møllerens et godt alternativ.

      Slett
  3. For en herlig blogg du har, dette ser utrolig godt ut:)

    SvarSlett