Mine sider

søndag 29. august 2010

Hjemmelagde marshmallows


Mmmm...hva er det som er så godt med marshmallows? For meg er det den luftige konsistensen og at den smelter på tunga. Dessuten er de jo supergode både på bålet eller som de er. Jeg har tenkt på dette en god stund nå: Jeg må lære meg å lage dem selv!

Fredage ble den dagen jeg skulle prøve å lage dem for første gang. Jeg startet dagen med å prøve ut en oppskrift på marshmallows med bringebærsmak. Oppskrift fant jeg på bloggen Passion 4 baking. Men noen ble feil. Vet ikke om jeg hadde brukte for lite gelatin eller om jeg ikke pisket røra godt nok. Men det ble bare en tykk krem som ikke ville blir stiv. Det minnet meg litt om Fluff som man får på isen i Danmark. Jeg ble litt lei meg, men tenkte at jeg får bare prøve en annen gang. Dessuten er det ofte at noen oppskrifter ikke fungerer på mitt kjøkken.

Hele dagen gikk og jeg kunne ikke la være å tenke på at jeg ikke hadde klart å lage marshmallows. Sent på kvelden bestemte jeg meg for at jeg MÅTTE prøve på nytt. Jeg søkte på nettet etter oppskrifter og kom over bloggen Smitten Kitchen. En veldig fin blogg og en annen oppskrift på marshmallow. Heldigvis hadde jeg alle ingrediensene. Så da var det bare å sette i gang. Jeg glemte selvfølgelig i ta bilder av prosessen. Men jeg tok bilder dagen etter da de var ferdige. Jeg legger ut en oversatt oppskrift neste gang jeg lager marshmallows. For marshmallows ble det:







Jeg ble så glad at jeg endelig fikk det til at jeg måtte lage en pose til å kunne gi bort.

Nå har jeg hjemmelagde marshmallows til veslegutten sin bursdag om noen uker. Mmmm... det blir bra!

Caroline

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar