Mine sider

mandag 2. januar 2012

Nyttårskavalkade - Godt nytt år alle sammen!

Nyttårsaften ble feiret sammen med et godt vennepar & datter i leiligheten i Bergen med skinkestek til middag, Devils Food Cake med ferske bringebær til dessert og spilling av Roborally tilslutt. En kjempefin feiring med mye latter og morro. Det var deilig å være bare oss seks og ha en rolig feiring. Synes som regel at de store nyttårsfestene er ganske så hektiske og oppskrytt. Haha.. men det kan jo være at jeg begynner å bli eldre.



Håper juleferien har gjort dere godt og at dere er klare for et nytt år. Jeg var en tur til Bodø hvor jeg feiret jul med svigerfamilien min. Like koselig som alltid! Jeg tok også en pause fra bloggingen i romjulen. Det var godt å slappe litt av, men jeg savnet dette veldig og er klar for et nytt bakeår. Jeg vet at de fleste bloggene har slike nyttårskavalkader og dere er kanskje lei av dette nå, men for min egen del er det godt å kunne se tilbake på hva jeg har gjort det siste året her på bloggen. Jeg har fått så mye glede fra dere leserne. Masse fine tilbakemeldinger har jeg fått fra dere. Gjerne fortsett med det! Og jeg har klart å tredoble min lesermasse fra ca. 80 om dagen til ca. 400. Kjempegøy! Dette er mye fordi dere deler siden min med andre, så takk! Jeg har også startet en facebookside som akkurat nå har 366 likere. Superflott! Jeg har dessuten vært intervjuet 2 ganger for aviser og vært på Lesernes VG to ganger. Jeg har hatt 91 innlegg i år og håper jeg kan klare å fordoble dette antallet i 2012. Det er så gøy å blogge når man får så fine tilbakemeldinger.

Av disse 91 innleggene som er fordelt på 12 måneder vil jeg gjerne se bakover og vise dere mine favoritter fra hver måned i 2011. Jeg starter med desember og går bakover til januar.

Desember: Sjokoladekonfekt med bringebærfyll


Denne oppskriften fikk meg til å åpne øynene for hva man kan lage uten å følge oppskrifter. Mye godt man kan lage konfekt av! Konfektlagingen er inspirert av bloggen Konfekteriet.

November: Sofistikerte blåbærgèleshots


I samarbeid med nettmagasinet FIN laget jeg disse sofistikerte gèleshotene. Jeg lærte mye om min egen tålmodighet og pågangsmot da jeg måtte lage dem 4 ganger før de ble slik jeg ville ha dem.

Oktober: Mumiesnacks


Med dette fant jeg ut at å være med på konkurranser er spennende og gøy. Ikke bare vant jeg, men jeg fikk mange nye flotte følgere og et års abonnement på mitt favorittblad Maison Mat&Vin. Jeg fikk også en 5.plass i Freia sin Dronningsjokoladekonkurranse med denne kaken.

September: Lille Larven Aldrimett


Bursdagsselskaper blir aldri det sammen igjen etter denne temabursdagen til min sønns 2-årsdag. Den slo an hos både barn & voksne. Jeg lærte at enkle ting (les: frukt med hull i) ofte er det som fenger mest.

August: Banansnacks


Disse er en av mine favoritter dette året. Litt sunnere enn hva jeg normalt pleier å lage, men absolutt like god. Min favoritt var den med peanøtter.

Juli: Devils Food Cake


Tross navnet er dette en himmelsk sjokoladekake og jeg har rett og slett fallt hodestupsforelsket i den. Jeg lager den så ofte jeg kan!

Juni: Cherry Coke Cupcake


Med denne oppskriften lærte jeg at eksperimentering med annerledes ingredienser ikke er så skremmende som jeg trodde. Jeg håper at jeg kan gjøre mere av dette i 2012.

Mai: Grønn bursdagskake


I mai lærte jeg at det ikke er så farlig å lage kremkaker som jeg trodde. Om man pisker kremen riktig holder den seg fint på kaken uten å smelte.

April: Master i Design


I april tok jeg endelig masteren som jeg hadde jobbet med så lenge. Hva masteren min handlet om? Baking selvsagt! Jeg laget et konsept på et eventyrspill. Om du vil lese litt om hva det gikk ut på ta en tur til masterbloggen min.

Mars: En annerledes fastelaven

Denne måneden gikk hardt utover bakingen pga masteren, men jeg lærte iallefall en ting av dette innlegget. Hjemmelaget er best!

Februar: Appelsin & hvitsjokoladekjeks


Dette er min absolutte favorittkjeks! Herlig og sprø utenpå og myk og saftig inni.

Januar: Hjemmelaget vaniljeessens

Dette var fjorårets viktigste oppdagelse! Denne investeringen har vært helt fantastisk. Så mye bedre enn vanlig vaniljepulver. Smaken er bedre og sterkere. Lag den i dag så har du kjempefin vaniljeessens om 8 uker ferdig til bruk!

Håper dere likte hva jeg laget i fjor og at dere henger med videre!

Caroline

5 kommentarer:

  1. Så gøy at du finner inspirasjon til konfekt på bloggen min!

    SvarSlett
  2. Nam :) jeg får bare lyst på ALT :)
    gleder meg til å følge deg videre.
    Geleshotsene bare MÅ jeg få testet ut snart :D

    Og ja...Godt nyttår forresten :D

    SvarSlett
  3. Herreguuud så gott allting ser ut :)!!
    De där blåbärs shottarna ser väldigt spännande ut!
    God fortsättning på dig :)

    SvarSlett
  4. Åhh for eit kjekt tilbakeblikk! Det er så mykje humør, inspirasjon og lidenskap her! ♥ utruleg kjekt :) det kriblar i "bakenerven" ;)

    klem Lina

    SvarSlett
  5. Kjempefin kavalkade! Så masse fint du har laget!!

    SvarSlett