Mine sider

lørdag 10. september 2011

Pasjonsfrukt Cupcake


For noen dager siden skrev jeg på facebook at jeg skulle lage cupcakes av pasjonsfrukt curden jeg hadde igjen fra blåbærtertene jeg lagde tidligere. Ragnhild fra Ragnhilds bakeside ga meg deretter en oppskrift på nettopp pasjonsfrukt cupcakes. Den måtte jeg jo bare prøve.
Deigen var litt annerledes enn andre cupcake. Man skal smuldre smøret med melet.

Dette trenger du:

2 egg
75 gr smør
120 gr sukker
1 ts bakepulver
160 gr mel
1/2 dl pasjonsfruktjuice eller pasjonsfrukt curd
vaniljesukker


Enten i en foofprosesor eller med hendene smuldrer du smør, sukker, mel og bakepulver i en stor bolle. Så tilsetter du resten av ingrediensene. Stek dem i muffinsformer ved 175 grader i 20 minutter

Frostingen:

125 gr usaltetsmør
250 gr melis
1/5 dl pasjonsfrukt curd eller pasjonsfruktjuice
2 ss melk

Myk smøret på kjøkkenbenken i 10 minutter før du skjærer det i terninger og hiver det oppi bollen. Pisk smøret på lav hastighet til det blir en deig/smørje.

Hell i 2,5 dl melis og pisk det godt sammen før du heller i 2,5 dl mer melis.
Midtveis i melisen heller du i 2 ss melk. Bland godt. Tilsett resten av melisen under lav pisking. Så tilsetter du pasjonsfrukt curd eller juice. Så pisker du alt sammen i 3-4 minutter. Så er det bare å putte kremen i sprøyteposen og dekorere de deilige muffinsene du har bakt.

Så er det bare å sette seg i sofaen og nyte!

Nå skal jeg sette i gang med å pynte kaken til poden sin bursdagsfeiring imorra.
Håper bare jeg får til det jeg hadde tenkt!

Ha en fin lørdag!

Caroline

2 kommentarer: