Mine sider

torsdag 15. april 2010

Dåpskake

Min nevø Håkon hadde dåp forrige søndag og min søster spurte meg om jeg kunne bake marsipankaken min, som er blitt en favoritt hos familien og venner. Kaken er en sjokoladekake med vaniljekrem, blåbær og sjokoladebiter mellom lagene. Jeg pleier bare å legge et marsipanlokk på kaken og pynte med mørk sjokoladeskrift e.l. Men denne gangen fikk jeg lyst til å gjøre noe nytt.

Her er resultatet:


Og jeg måtte selvfølgelig lage noen muffins også!


Dette er lyse muffins med sjokoladebiter og med
sjokolade-ganash og marsipandekor på.

Caroline

3 kommentarer:

  1. Veldig flotte blåbær! Og kaken ser ut som den er full av deilig krem.

    SvarSlett
  2. Det var supergod. Blåbærene også!

    SvarSlett
  3. Så utrolig fin den ble, også liker jeg at pynten hinter om overraskelsene (med mindre man er en del av familien/fanklubben allerede, selvfølgelig) inni. Ser fantastisk ut.

    SvarSlett