Mine sider

fredag 16. april 2010

Lammelår

I påsken fikk jeg endelig lage den klassiske påskemiddagen lammelår. Jeg har aldri laget dette og måtte gjøre litt research på nettet og dumpet borti en oppskrift på lammelår ala Provance på klikk.no. Så jeg samlet gode venner og lot de være prøvekaninene mine...


Lammelåret med en blanding av griljermel, hakket persille, vitløk og revet ost oppå. Under er en seng av oppskjærte poteter, gulrøtter, tomater og sjalottløk.


Mmmm...det ser godt ut. Og det luktet veldig godt også.


Et stykk saftig lammelår under oppskjæring.


Grønnsaksblandingen som ble god og mør av kjøttkraften.


Det ferdige resultatet inneholder; lammelår, grønnsaksblanding, rosenkål og saus.

Og jeg som trodde jeg skulle ha en god restemiddag neste dag.


Det var ikke mye kjøtt igjen på det beinet. Både jeg og gjestene mine var fornøyd med påskemiddagen og gleder oss til neste gang.

Lammelår ala Provance anbefales på det sterkeste!

Caroline

2 kommentarer:

  1. Jepp, det var grådig godt! Og veldig hyggelig! Hilsen den ene prøvekaninen

    SvarSlett
  2. Hei

    Jeg har veldig lyst å prøve denne typen lammelår til påske, men jeg har ikke oppskrift på denne type marinade.. Kunne du vært en engel å delt den med meg?? Da hadde jeg blitt kjempe glad :-D

    Skriv gjerne en mail til meg, for jeg roter alltid bort slike sider :( og finner de aldri igjen, dessverre..

    Mail til meg: avinsand@broadpark.no

    Tusen tusen takk på forhånd :-D

    SvarSlett