Mine sider

mandag 26. april 2010

Kakekuler!


Dette er kakekuler (engelsk: Cake Balls). Sjokolade utepå og kake inni. Genialt? Absolutt!! Og veldig enkelt å lage. Dette er de første jeg har laget dem og jeg vil absolutt lage de en gang til.

Siden det var første gang, ville jeg gjøre det enkelt for meg selv. Så jeg valgte å bruke ferdig kakemiks. Jeg valgte Møllerens Langpanne sjokoladekake. Jeg tilsatte 6 dl kefir i stedet for 5 dl vann for å gjøre kaken ekstra saftig.

1. Stek kaken på 175 grader i 40 minutter.
2. Når kaken er kjølnet smuldrer du den opp og blander det sammen med 200 gram Philadelfia ost slik at du får en deig.
3. Form så kulene med hendene og legg de på et fat.
4. Sett de i kjøleskapet. Omtrent i 2-3 timer for at de skal stivne.
(Eller putte de 3o min. i fryseren om du har dårlig tid)
5. Smelt sjokolade i vannbad. Rull deretter kulene oppi og sett til tørk på et bakepapir. Pynt med det du vil.


Slik ser kakekulene ut inni. Saftige og fine!


Bare en bit til! Pass på så du ikke spiser alle på en gang.
De er farlig gode!

Cake Balls er en oppskrift som jeg fant hos kakebloggeren Bakerella. Bakerella sin fantastiske blogg er veldig inspirerende når det kommer til cupcake baking og dekorering. Hun har også funnet opp noe som heter Cupcake Pops som ser fantastiske ut!

Caroline

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar