Mine sider

onsdag 16. november 2011

Tips: Gjenbruksbare bakeunderlag til bakeformene dine

Tusen takk til dere som la igjen en kommentar i innlegget før det forrige. Jeg setter sånn pris på tilbakemeldinger og jeg tar alle tips til etteretning. Takk! Jeg gleder meg til å blogge videre sammen med dere.

Så siden noen av dere sa at gode tips og triks innen baking er ønskelig vil jeg derfor dele et kjempefint triks i dag, nemlig gjenbruksbare bakeunderlag til bakeformene dine. Det er veldig nyttig å ha et underlag i formen slik at du lettere får ut kakebunnen av formen. Disse er dessuten miljøvennlige og tidsbesparende.

Dette trenger du:

Et teflonunderlag. Jeg har brukt en fra Clas Ohlson.
En saks
Kulepenn el. blyant
Springformen du vil ha underlaget til


Dette gjør du:


Ta ut bunnen på formen din og legg den i et hjørne på arket.

Ta pennen din og marker på arket rundt hele bunnen.

Klipp deretter arket. Følge streken du akkurat har tegnet på arket. Du bør klipp litt innenfor streken.

Dette bør du gjøre av to grunner. 1. Siden du tegnet opp rundingen på utkanten av springform bunnen vil arket være for stort og ved å klippe innenfor den tegnede streken vil rundingen passe enda bedre i formen. 2. Da slipper du å fjerne kulepennmerket etterpå.

Voilà!

En fiks ferdig NonStick underlag som kan brukes igjen og igjen. Det aller beste med disse underlagene er at de kan vaskes i oppvaskmaskinen. Så når du er ferdigbakt vasker du den bare også legger du den tilbake i formen sin og du er klar for en ny bakst når som helst.
Gjenta så denne prosessen så mange ganger du vil!

Lurt ikke sant?

Caroline

3 kommentarer:

  1. Åh det var kjempe kjekt :D:D
    Det skal jeg kjøpe meg.
    Takk for tipset:)

    SvarSlett
  2. Ja! Kjempelurt!
    Så bra at du tar bilder, det er hyggelig å se på!

    SvarSlett
  3. Sant det var lurt Kine og Tora! Jeg har gjort dette til alle mine former. Jeg husker ikke hvor jeg fikk ideèn fra, men jeg lurer på om det var Nigella Lawson. Hun har alltid så mye tips og triks.

    SvarSlett